BRIGGS & STRATTON VANGUARD® V-Twin ELECTRONIC FUEL INJECTION (EFI)-motorer har ett fordonsbaserat, slutet EFI-system som ger enklare start och förbättrad prestanda.
AVGAGSENSORER: för mer exakt bränsletillförsel och maximal effektivitet
BRÄNSLELEVERANS: Sätter bränslet under tryck innan det når spridarna.
Designade för användning i de mest krävande kommersiella tillämpningarna, VANGUARD® V-Twin-motorer levererar kraft, prestanda och tillförlitlighet.
Dessa motorer är designade för att driva tung utrustning och har en rad avancerad teknik och integrerade komponenter som säkerställer den mest effektiva och hållbara kraftkällan för att möta utmaningarna i en kommersiell värld.
FUNKTIONER:
HÄNGVENTILER TEKNIK: Förbränningskammarens prestanda är optimerad för förbättrad bränsleekonomi med lägre utsläpp. Lägre bränsleförbrukning leder till lägre driftskostnader. CO2- och NOX-nivåerna reduceras tack vare förbättrad utsläppskontroll.
AKUSTISKT DESIGNERADE LJUDDÄMPARSYSTEM: Förbättrad ljudkvalitet och lägre ljudnivåer gör att föraren kan arbeta på en säker nivå under längre tid (ljuddämpare är tillval)
CYKLON LUFTRENARE: Cyklonluftfilter ger maximalt motorskydd, speciellt i smutsiga och dammiga förhållanden
MAGNETRON® ELEKTRONISK TÄNDNING: Snabb, pålitlig och underhållsfri start.
Tillkommer en fraktkostnad på pall cirka 900kr +Moms.
Antal cylindrar |
2 |
---|---|
Automatisk oljeavstängning |
Ja |
Bränslepump |
Ja |
Bränsletank Liter |
0,00 |
ccm |
627 |
Drivaxel |
Horisontell |
Elstart |
Ja |
gängad vevaxel |
3/8-24 UNF I |
Gjutjärnsbussning |
Ja |
Kilspår |
Längsgående kilspår |
Kilspår i mm |
6,30 |
Laddningsspole i A |
16,00 |
Längd på vevaxel i mm |
76,00 |
Ljuddämpare |
nej |
Märke |
BRIGGS & STRATTON |
Max. utförande i KW/Hk |
15,70 |
Minskning |
N |
Startapparat |
Ja |
Styrka HK/<font color=blue>Vridmoment Nm vid 3060</font> |
23,00 |
Tungt svänghjul |
Ja |
Vevaxel-typ |
cylindrisk |
Vevaxel-Ø i mm |
25,4 |